Activiteiten op het gebied van sport, muziek en andere hobbies

In het filmpje hieronder ziet u allerlei activiteiten langs komen op het gebied van sport, spel, muziek en andere hobbies. Een aantal van die activiteiten vindt onder schooltijd plaats, zoals de sportdag met de Mariniers, de paralympics, muziek in de klas en dans- en dramalessen. Maar ook na schooltijd kunnen leerlingen deelnemen aan verschillende activiteiten waarbij - onder andere - een aantal medewerkers van de mytylschool en Rijndam betrokken is. In de loop van de jaren is er een scala aan activiteiten ontstaan waaraan leerlingen kunnen deelnemen. Ook oud-leerlingen zijn daarbij welkom.

N.B.: Het vervoer naar huis en/ of de naschoolse activiteiten zal door de ouders zelf geregeld moeten worden.

Omnisportvereniging De Pont

Tijdens de gymnastieklessen bleek regelmatig dat leerlingen belangstelling toonden voor een bepaalde sport. Als dan geprobeerd werd zich bij bestaande verenigingen aan te melden, was dit vaak niet mogelijk. Om toch in deze behoefte te voorzien, is sportvereniging De Pont opgericht. De trainingstijden zijn over het algemeen direct aansluitend aan de schooltijden en op die dagen is er dus maar één keer extra vervoer nodig.

De Pont biedt de volgende sporten aan:

• Handbewogen rolstoelhockey
  • Elektrisch rolstoelhockey (het 1e team speelt in de landelijke superleague)
  • Jongerenjudo
  • Boccia
  • Kanovaren
  • (Schuif-)tafeltennis

Naar behoefte kunnen er mogelijkheden voor andere sporten gezocht worden. Mensen die zich voor deze vereniging willen inzetten zijn altijd welkom. Er is hulp nodig bij aan- en uitkleden, rijden van de “Pontbus”, verzorgen van trainingen, bestuurszaken enz. U kunt contact met school opnemen indien u tijd en zin heeft om mee te helpen. “De Pont” geeft de trainingen in het gebouw van de mytylschool aan de Ringdijk 84 te Rotterdam en is te bereiken via Marius Postma. E-mailadres: maepostma@gmail.com  telefoon 06 17937375

Muziekgroep The Bridge

Onder de bezielende leiding van Ruud van der Wel en zijn stichting My Breath My Music laten leerlingen hun muzikale talenten zien via de ‘schoolband The Bridge’. De band heeft al vele opvoeringen op haar naam staan. Vele daarvan zijn ook terug te vinden op YouTube en dit is er een voorbeeld van: ‘Imagine’ door schoolband The Bridge.